تبلیغات
تفکر یهود باید نابود شود
تفکر یهود باید نابود شود
مبارزه با شبیخون فرهنگی 
قالب وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

نویسنده : مهدی طائب

شیطان در اقدامات خود تنها از عملیات روانی استفاده می‌کند و با این ابزار وارد میدان تخریب و انهدام بشر می‌شود. این حقیقت از اولین اقدام او علیه خودش و انسان آشکار شد. اقدام شیطان در امتناع از سجده بر آدم علیه خود او تمام شد. او می‌دانست باید از دستور خدا پیروی کند اما استکبار او به وی اجازه نمی‌داد این تبعیت را بر خود هموار کند. البته شیطان برای عصیان باید از گردنه‌ای سخت عبور کند که این گذار را برای خودش با عملیات روانی و شیوه اقناع هموار می‌کند. هنگامی كه فردی در اثر ارائه اطلاعات و مفاهیم، دچار تغییر نگرش یا رفتار شود به گونه‌ای كه از نگرش و رفتار جدید خود، احساس رضایت و خرسندی نماید، عملیات روانی به موفقیت دست یافته است. شیطان نیز دچار رفتاری متغیر و طغیان‌گر شد، ولی خود را اقناع كرد و از رفتار عصیان‌گر خود، در درون خرسند شد. هنگامی که خدا از او علت امتناع از سجده بر آدم را می‌پرسد که:
 
 
قَالَ مَا مَنَعَكَ أَلَّا تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ؛ علت امتناع تو از سجده چیست؟
 
 

شیطان در جواب می‌گوید:
 
قَالَ أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِی مِنْ نَارٍ وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِینٍ؛ من از او برترم مرا از آتش آفریده‌ای و او را از گل (اعراف/12).
 
 
شیطان در این مورد به خیال‌پردازی و گمان زدن می‌پردازد و بر اساس این خیال، خود را قانع می‌كند و از پیامد عصیان امر الهی احساس خرسندی می‌نماید. این حالت در قرآن كریم با عنوان "تسویل" توصیف شده است. تسویل آن است كه سخن، باور یا امری نادرست را چنان در نظر انسان آراسته جلوه دهند كه به سوی آن برود و آن را انجام دهد(مجمع‌البحرین ذیل ماده س. و. ل) ؛ گاه نفس انسان ظنون و خیالات خود را علم می‌بیند در نتیجه امور جزئی و ناچیز را كلی و دارای ارزش می‌پندارد، امور ناپایدار و فانی را پایدار و باقی می‌داند، آمال و آرزوهای دست نیافتنی و وهمی را مانند سراب، موجود و قریب می‌داند، دشمن را دولت و مغالطات را امور علمی می‌پندارد. انسان‌ها در تبعیت از شیطان خود را با همین تسویل وادار به کارهای مخالف حق می‌کنند.
 
 
خدای متعال در نقل داستان حسادت برادران یوسف(ع) از زبان یعقوب(ع) خطاب به آنان می‌فرماید:
 
 
بَلْ سَوَّلَتْ لَكُمْ أَنفُسُكُمْ یعنی بلكه نفس شما كاری بد را برای شما آراسته و شما را فریب داده است (یوسف/18).
 
 
شیطان همین عملیات را در برابر خدا به میدان آورد. شاید گمان او بر این بود که می‌تواند خدا را نیز با این كار از تصمیم خود مبنی بر سجده شیطان بر آدم باز گرداند؛ چرا که به خدا گفت:
 
 
قَالَ أَأَسْجُدُ لِمَنْ خَلَقْتَ طِینًا؛ آیا بر موجودی که از گِل آفریده‌ای سجده کنم؟ (اسراء/61).
 
 
  گویا برای خدا توضیح می‌دهد که دستور تو اشتباه است که من بر این آفریده دانی و پست سجده كنم.شیطان به دنبال این عملیات روانی علیه خودش و در برابر خدای متعال وارد میدان عملیات روانی بر ضد آدم می‌شود.
 
 
  او که قسم یاد کرده تا آدم و فرزندانش را به تباهی و نابودی بکشاند، پس در نخستین گام سراغ آدم می‌رود.
 
 
قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَیْتَنِی لَأُزَیِّنَنَّ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَلَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ؛ گفت: پروردگارا، به سبب آنكه مرا گمراه ساختى، من ‏‏[‏‏هم گناهانشان را] در زمین برایشان مى‌آرایم و همه را گمراه خواهم ساخت (حجر/39).
 
 
تباهی آدم در این است که از بهشت رانده و وارد جهنم شود. همان سرنوشت شومی که شیطان با عصیان بدان مبتلا و از جنّت قرب الهی به جهنم دوری از رحمت حق رانده شد. او البته در فاصله ورود به جهنم، مهلتی برای گمراه ساختن آدم و فرزندانش و همراهی آنان در جهنم گرفت:
 
 
 
قَالَ رَبِّ فَأَنظِرْنِی إِلَى یَوْمِ یُبْعَثُونَ؛ قَالَ فَإِنَّكَ مِنْ الْمُنظَرِینَ؛ إِلَى یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ؛ گفت: پس مرا تا روزى كه برانگیخته مى‌شوند مهلت ده؛ فرمود: در حقیقت، تو از مهلت یافتگانى؛ تا روز معین معلوم (ص79تا81).
 
 
آدم اکنون در بهشت است و او می‌خواهد این آدم را از بهشت بیرون آورد. برای شیطان دو مسیر متصور است:
 
 
1ـ عملیات فیزیکی؛ پس شیطان باید ابزار و وسایل فشار بر جسم آدم و به بند کشیدن او را فراهم آورد و وی را از این مکان بیرون ببرد و در آتش بیفکند.

 

2ـ عملیات روانی؛ پس شیطان باید چنان خیال و گمان را بر فکر و اندیشه آدم مسلط سازد که آدم با این تسویل، خیال باطل وظگمان گمراه‌كننده و خواسته شیطان را برآورده سازد.
 
 
شیطان مسیر دوم را انتخاب كرد و با آدم به گفت‌وگو نشست. او می‌دانست آدم در این بهشت در پی کمال است و وضعیت برتر، رسیدن به صفات الهی است. رسیدن به این كمال و برتری، مسیری غیر از بندگی و اخلاص ندارد؛ مسیری که خدا برای عبودیت تعیین كرده است و باید انسان‌ها آن را طی کنند. راهی غیر از آن نیست و شیطان همین نقطه را هدف قرار داد و وارد عرصه فکر و اندیشه آدم شد و با ارائه مسیر دروغین، او را دچار اشتباه كرد. شیطان گمان را جایگزین یقین ساخت و به آدم گفت:

 
هَلْ أَدُلُّكَ عَلَى شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَ مُلْكٍ لَا یَبْلَى؛ آیا تو را به درخت جاودانگی و فرمانروایی بی پایان راهنمایی کنم؟ (طه/120).
 
این دو ویژگی از مختصات خدا است؛ جاودانگی و ملک بی‌پایان. انسان اگر در مسیر عبودیت گام زند به یاری الهی بدان نایل می‌شود؛ اما مسیر عبودیت باید طی شود. شیطان راهی را به آدم پیشنهاد می‌کند که به گمان او بسیار سریع است. آن راه خوردن از درختی است که چنین اثری را دارد. این اطلاعات یعنی رسیدن به جاودانه شدن ناشی از خوردن میوة آن درخت، مطلبی جدید و خواستنی است.
 
 
به طور طبیعی آدم که این خواسته آرزوی او بود سخن شیطان را مورد توجه قرار داد و روانه شد و با پای خود به سوی درخت رفت. اما همین‌که درخت را دید، فهمید همان درخت ممنوع است. آدم به قطع و یقین از خدای متعال فرا گرفته بود كه نباید به آن درخت نزدیك شود. آدم با توجه به این دستور و رعایت آن در گمراهی نخواهد افتاد. در حالی که سخن شیطان درباره مقرب بودن این درخت، گمانی و خیالی است و آدم باید به این توجه می‌کرد. همین را به شیطان بیان می‌کند، اما شیطان برای این وضعیت نیز مطالب دروغین، آماده كرده و عملیات روانی را ادامه می‌دهد و با وسوسه زمینه‌سازی می‌کند:
 
 
فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّیْطَانُ لِیُبْدِیَ لَهُمَا مَا وُورِیَ عَنْهُمَا مِنْ سَوْآتِهِمَا وَقَالَ مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَذِهِ الشَّجَرَةِ وَقَالَ مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَذِهِ الشَّجَرَةِ إِلَّا أَنْ تَكُونَا مَلَكَیْنِ أَوْ تَكُونَا مِنْ الْخَالِدِینَ؛ شیطان آن دو را وسوسه کرد تا آنچه از عورتشان بر آنها پوشیده بود نمایان گرداند و گفت: پروردگارتان شما را از این درخت منع نکرد مگر برای آنکه شما فرشته می‌شدید یا به جاودانگی می‌رسیدید (اعراف/30).
 
 
زیبایی رسیدن به اسما و صفات الهی از مسیر کوتاه و سریع، از راه خوردن از این درخت به اندازه‌ای است که آدم را از انحصار مسیر وصول به آن مقام از مسیر عبودیت غافل می‌كند. پس در مسیر پیشنهادی شیطان قرار می‌گیرد. اما یک مانع بر سر راه او به نام شیطان وجود دارد که دشمن او است. چرا که خدا او را به عنوان دشمن معرفی کرده است:
 
 
فَقُلْنَا یَا آدَمُ إِنَّ هَذَا عَدُوٌّ لَكَ وَلِزَوْجِكَ فَلَا یُخْرِجَنَّكُمَا مِنْ الْجَنَّةِ فَتَشْقَى؛ ما به آدم گفتیم: این دشمن تو و همسر توست. مراقب باش تو را از بهشت بیرون نکند که در این صورت، تیره بخت خواهی شد (طه/117).
 
 
این توصیه و خبررسانی برای آدم، مانعی از قبول بود؛ اما شیطان برای این مانع نیز در طرح عملیات روانی خود چاره‌ای اندیشید. پس برای آدم و حوا(ادعای) نصیحت‌گری کرد و چنین جلوه داد كه این نصیحتی است از سوی من برای شما و برای خیرخواهی است. در فریب‌كاری كوشش می‌شود تا طرف مقابل در فضای روانی مخالف واقع قرار گیرد؛ بنابراین، باید اطلاعاتی به او رسانده شود كه بدون مقاومت آن را قبول کند. برای این امر، باید فرصت تفكر و تأمل درباره درستی یا نادرستی اطلاعات، مفاهیم یا پیام‌های انتقالی را از او گرفت. پس با هدف قرار دادن احساسات و عواطف طرف مقابل و جذب آن به سمت خود، به نتیجه از پیش تعیین شده می‌توان رسید.
 
 
روش دیگری كه شیطان در عملیات روانی طرح فریب خود به كار بست تا مقاومت روانی آدم را بشكند، این بود كه خود را در مقام پند و اندرز و خیرخواه او جلوه داد. اگر آدم، دشمنی و كینه شیطان نسبت به خود را همواره به یاد می‌داشت و از آن غافل نمی‌شد، بدیهی است كه همیشه موضع هوشیاری خود را در برابر او حفظ می‌كرد. پس هر لحظه خود را در معرض خطر می‌دید و محتاطانه همه حركات و اقدامات او را با دیده تردید می‌نگریست. شیطان این فریب را تا آنجا ادامه می‌دهد که سستی در اراده آدم و حوا ایجاد کرد و مقاومت آنان را شكست. آن‌گاه سراغ ارزش مورد قبول آنها رفت و به همان ارزش برای آنها قسم یاد کرد که من برای شما نصیحت‌گر هستم.
 
 
  وَقَاسَمَهُمَا إِنِّی لَكُمَا لَمِنْ النَّاصِحِینَ؛ برای آنها قسم یاد کرد که من برای شما نصیحت‌گر هستم (اعراف/21).
 
 
این‌گونه او توانست با عملیات روانی و بدون بکارگیری کوچک‌ترین اقدام فیزیکی، آدم را با پای خود به سوی درخت ممنوع بکشاند و این همان است که ما از ان با عنوان تصیم سازی یاد می کنیم:
 
 
فَدَلَّاهُمَا بِغُرُورٍ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا یَخْصِفَانِ عَلَیْهِمَا مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ وَنَادَاهُمَا رَبُّهُمَا أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَنْ تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَأَقُلْ لَكُمَا إِنَّ الشَّیْطَانَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُبِینٌ؛ آن دو را با فریب به سقوط کشانید و چون از آن میوه خوردند برهنگی‌هایشان بر آنان آشکار شد و به چسبانیدن برگ بهشت بر خویش پرداختند و خدا آنها را ندا داد: مگر شما را از این درخت منع نکردم و به شما نگفتم که شیطان برای شما دشمنی آشکار است؟ (اعراف/22).
 
 
این نخستین اقدام خصمانه شیطان علیه انسان در دنیا است که با موفقیت روبه‌رو شد. شیطان این‌گونه اولین عملیات روانی را در برابر دیگران به نمایش گذارد و توانست بدون صرف هزینه، طرف مقابل را شکست بدهد و او را به خواسته خود وا دارد.
 
 
از این پس و برای همیشه در تاریخ، شیطان با عملیات روانی به اقدام علیه بشر پرداخت و با این شیوه سپاه خود را گسیل داشت. چنانجه رهبر معظم انقلاب فرمودند: شناختن دشمن از همه مهم‌تر است. دشمن سعى مى‌كند خود را دوست جلوه دهد (12 آبان 1378).
 
   
چگونگی و محتوای فریب‌های شیطان
 
 

توجه به محتوای عملیات روانی شیطان مهم و درس‌آموز است.
 
 
شیطان برای ورود در فکر و تغییر اندیشه آدم در راستای جایگزین ساختن خیال و گمان به جای عقل و یقین از همان محورهایی وارد می‌شود که برای آدم دارای ارزش و خواستنی است. هرگز او در عملیات روانی از مطالبی که برای آدم به وضوح با طل است و بدی و پلشتی آن روشن است، استفاده نمی‌کند.
 
 
پیامدهای ورود به جهنم برای آدم روشن و معلوم است. پس اگر شیطان به نوعی آدم را به سوی درخت فراخوان کند که برای آدم پیامد نزدیك شدن به آن مساوی ورود به جهنم باشد، بدیهی است که او اقدام نمی‌کند، بنابر این شیطان باید با دروغ، فریب و القای مطالب نادرست پیرامون درخت آن را در ذهن آدم دارای ارزش، راهگشای بهشت و رسیدن به درجات بالای کمال انسانی نشان دهد. این اصلی‌ترین بخش درعملیات روانی است. ابزار دروغ باید با دقت و ظرافت‌های خاص هنری به كار برده شود. به گونه‌ای که حریف متوجه دروغ بودن آن نشود. این امر زمانی روی می‌دهد كه طرف مقابل اطلاعات روشن و تردیدناپذیر خویش را در برابر این دروغ، نادیده بگیرد و حتی به عنوان ارزش آن را بپذیرد.
 
 
  آدم به دو دلیل باید از درخت دوری می‌کرد؛
 
 
1ـ باریتعالی او و همسرش را از این عمل منع كرده و فرموده بود كه به این درخت نزدیک نشوید که شما را در زمره ستمكاران قرار می‌دهد.
 
 
  2ـ پیشنهاد تناول و راهنمایی به سوی درخت و توصیف آن به نافع بودن از سوی شیطان است. خدای متعال او را به عنوان دشمن معرفی كرده و فرموده است:
 
 
أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَنْ تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَأَقُلْ لَكُمَا إِنَّ الشَّیْطَانَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُبِینٌ؛ مگر شما را از این درخت منع نكردم و به شما نگفتم كه در حقیقت شیطان براى شما دشمنى آشكار است (اعراف/22).
 
 
بر این اساس، شیطان دشمن آدم بود و دشمن نمی‌تواند برای شخصی نصیحت، پند و اندرز دهد؛ چرا که در این صورت دیگر دشمن نیست. دشمن کسی است که نیستی و نابودی حریف را طلب می‌کند.
 
 
  پند و اندرز دادن به معنای ارائه راه بقا و ماندگاری است. پس همین‌که انسان، طرف مقابل خود را دشمن یافت، همه گفته‌های او را باید با دیده تردید و خطر ارزیابی کند. از این رو حق‌تعالی فرموده است:
 
 
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِیَاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُمْ مِنْ الْحَقِّ یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِیَّاكُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِنْ كُنتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِی سَبِیلِی وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِی تُسِرُّونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَیْتُمْ وَمَا أَعْلَنتُمْ وَمَنْ یَفْعَلْهُ مِنْكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ؛ اى كسانى كه ایمان آورده‌اید، دشمن من و دشمن خودتان را به دوستى برمگیرید ‏[‏به طورى‏]‏ كه با آنها اظهار دوستى كنید، و حال آنكه قطعاً به آن حقیقت كه براى شما آمده كافرند ‏[‏و‏]‏ پیامبر ‏[‏خدا‏]‏ و شما را ‏[‏از مكه‏]‏ بیرون مى‌كنند كه ‏[‏چرا ‏]‏به خدا، پروردگارتان ایمان آورده‌اید، اگر براى جهاد در راه من و طلب خشنودى من بیرون آمده‌اید. ‏[‏شما‏]‏ پنهانى با آنان رابطه دوستى برقرار مى‌كنید در حالى كه من به آنچه پنهان داشتید و آنچه آشكار نمودید داناترم. و هر كس از شما چنین كند، قطعاً از راه درست منحرف گردیده است (ممتحنه/1).
 
 
با توجه به این دو واقعیت اگر آدم به سوی درخت حرکت و با میل و رغبت از آن تناول كرده است، نشان از آن دارد که شیطان در "با ارزش نشان دادن درخت" و "پوشیده نگاه داشتن دشمنی خود" بسیار موفق بوده است.
 
 
این دو امر، در سایه دروغ‌گویی و چگونگی آن پدید می‌آید و خمیرمایه عملیات روانی را تشکیل می‌دهد. در رویارویی با عملیات روانی این مسائل باید مورد توجه قرار گیرد.
 
 

منبع: کاری از گروه تحقیقات جنبش مصاف
www.masafportal.com

                                                         والحمدالله رب العالمین




طبقه بندی: هجوم فرهنگی،
برچسب ها: فراماسون - شیطان - ابلیس - قرآن - آدم - حواء - شیطان،
[ یکشنبه 18 دی 1390 ] [ 07:37 ب.ظ ] [ از كم هم كمتر ] [ امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام. مدت زیادی است که صهیونیسم و استکبار جهانی دنیا را در جهل نگه داشته و مثل روباه با مکر و حیله پیش می رود. این تفکر ضد اسلامی که همان تفکر پلید یهود است باید از بین برود و ما به یاری خدا و امام زمان(علیه السلام) این کار را خواهیم کرد و در این راه خسته هم نخواهیم شد. این خبر را به گوش صهیونیسم جهانی خصوصا اسرائیل برسانید که ما آماده ایم.در ضمن حتما توی نظر سنجی هم شرکت کنید. یاعلی.
نویسندگان
نظر سنجی
بیشتر در چه موضوعی مانور دهیم؟








آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
کد موزیک می خوای؟